Kihívhattok barátságos/ellenséges küzdelemre egy másik csapatot/rendet, ha elég felkészültnek és együttműködőnek érzitek magatokat. Azonban mielőtt elkezdődne a harc, meg kell ismernetek a szabályokat.:)
Barátságos küzdelem
Barátságos küzdelemre kizárólag csapatok/rendek között kerülhet sor, hiszen ők állnak egy oldalon :)
Fontos, hogy mindig jelen legyen egy Mesélő, valamint a vezér, és minimum egy tag mindegyik rendből/csapatból. Támadás előtt a Mesélő párokat alakít a nagyjából azonos esélyekkel rendelkező lényekből. A párok tagjai egymás ellen fognak küzdeni, a Mesélő által megadott sorrend szerint. Mindig a kihívó csapat tagjait illeti a kezdés joga. Ezután a másik fél következik, ő vagy a védekezést választja, vagy ha úgy látja jónak, visszatámad valamilyen technikával. Ha mindez végbement, a Mesélő következik. Figyelembe veszi lényeitek, a lovasok tulajdonságait, s annak megfelelően felméri esélyeiteket. Megtudjátok, hogyan sikerült a támadás, talált-e, sikerült kivédeni? A harc így megy tovább, a szerepek folytonos cserélődésével.
Azt is a Mesélő dönti el, mennyivel csökkent lényetek életereje, harcikedve. Pl. ha egy makacs természetű sárkánynak nagyon lecsappan a harcikedve, könnyen feladhatja magától az egészet, s a másik fél nyeri a harcot, akár erősebb, akár nem. Ha pedig a lény/lovasa legyengül, akkor is vége a küzdelemnek.
Ha valaki kiesik/győz az egyik párbajban, legfeljebb már csak figyelheti a küzdelmet, de közbe nem szólhat, nem segíthet a még bent maradottaknak. A harcban az a csapat veszít, melyből tagot már kiütöttek.
Ha valamelyik csapat végül megnyerte a küzdelmet, akkor a legyőzött fél erejéhez mérten pontokat kap, esetleg díjat.
Mivel a vereségből is sokat lehet tanulni, természetesen a vesztes is gazdagodik némi tapasztalattal =)
Döntetlen esetén senki nem kap díjat.
Ellenséges küzdelem
Ellenséges küzdelemre akkor kerül sor, mikor rend hív ki csapatot, vagy fordítva. A szabályok itt viszont némileg eltérnek.
Az első körben mindenki maga döntheti el, ki ellen áll ki, de a másik félnek beleegyezését kell adnia, így alakulnak ki a párok.
2. Az erősebb fél kezd az első körben.
4. Ha egy lény-lovas páros kiütötte az ellenfelét és még harcképes, a Mesélő engedélyével alkalmanként besegíthet egy társának, de ezúttal még mindig nem mehetnek többen egymás ellen.
3. A küzdelem nem bármelyik csapattag, hanem a vezér kiütésével ér véget/ha az összes csapattag kiesik, és csak a vezér marad bent.
4. A győztesek eltulajdoníthatnak egy tárgyat/értéket a vesztesektől.
És még pár fontos dolog, amit érdemes figyelembe venni
- a kötözködés, trágár beszéd kerülendő
- félistenek a harctéren nincsenek (remélem értitek, mire gondolunk ezalatt...)
- a felek úgy támadnak, védekeznek, ahogy nekik tetszik, de a csata kimenetelét ne ők határozzák meg!
- a fentiekért kizárás járhat!
Dragie |