Itt legtöbb kérdésedre választ lelhetsz.
Miről szól ez az egész? - Elsősorban arról, hogy Te, és a Lovasok Templomának többi tagja lénytársaitok segítségével titkok és kalandok után eredtek, hogy felkutassátok az ereklyéket, melyek egy hosszú és borzalmas háború során elvesztek. Máig se tudják pontosan, vajon hol lehetnek, és mi történhetett velük, csak azt, hogy milyenek voltak és mekkora hatalommal bírnak. Rátok vár a feladat, hogy visszaszerezzétek őket, mielőtt rossz kezekbe kerülnének!
Hogyan csatlakozhatok, és miképpen lehet saját lényem? - Erről a Kezdésnél olvashatsz.
Milyen elemei lehetnek a lényeknek? - Tűz, víz, repülő/levegő, jég, árny, vihar, szellem, kárhozat. Kérünk titeket, ha saját lény adatlapot szeretnétek szerkeszteni, ezek közül válasszatok. Az elemeknek/típusoknak a tanulmányoknál van jelentősége, ebből láthatjátok lényetek fajnak és típusnak megfelelően miket sajátíthat el.
Miért nem kaptam meg a lényemet? Pedig én minden lépést pontosan végrehajtottam! - Az egyik legfőbb ok az lehet, hogy még nem értünk rá, hogy elkészítsük az adatokat, vagy az, hogy mégsem figyeltél oda mindenre. Ha utóbbiról volna szó, akkor igénylő üzenetetekbe mindig beírjuk mi a gond. Legtöbbször az szokott előfordulni, hogy lényetek neve helyett máshogy regisztráltok. Ez fontos, különben más megkaparinthatja előtted a kiszemelt lényt! Ha már van lényed, de szeretnél befogadni még, akkor regisztrálni kell új társadnak is a nevén.
Hány lényem lehet? - Bármennyi. De ha 5-nél több lényt szeretnél befogadni, jól fontold meg döntésedet, hogy fogod-e győzni velük, és ehhez engedélyre is szükséged van. Ha már a hatodikat készülsz befogadni, előtte szólj nekünk róla levélben, vagy a befogadásnál, de mindenképp várd meg az engedélyt :)
Hogyan kell kincsek után kutatni, kalandozni? - Erről olvashatsz a °Kalandozok!° modul első üzenetében. Mielőtt nekikezdenél kalandozni, először fontos, hogy válassz egy helyszínt, és olvass el róla mindent, amit tudsz. Főleg a helyszínek leírásánál található kalandozási feltételekre figyelj oda!
Milyen dolgokra akadhatok kalandozás közben az ereklyéken kívül? - Az ereklyéken kívül vannak még olyan kincsek is, amelyekből egy létezik, és ezek is nagy értékkel bírnak. Ha a Kincsörzőnek átadod őket, akkor nagy jutalomban részesülhetsz. Találhatsz még fegyvereket, és varázstárgyakat is, melyeket felhasználhatsz a saját céljaidra, vagy túladhatsz rajtuk. Gyakran ládák, vagy szekrények rejtik ezeket a tárgyakat. Szinte minden ilyen kalandozás során fellelhető dolog képét megtalálod a Tárgyaknál.
! Milyen rendszerességgel gondozzam lényeimet? ! - Legalább két hetente egyszer játszanod kell velük, hogy ne unatkozzanak és a kedélyük is jobb legyen, és ami még fontosabb, hogy havonta egyszer tegyél náluk látogatást és élelmezd őket. Ha nem vagy benne biztos, hogy mindezt megtetted, akkor ezt a Státusznál ellenőrizheted, ahol megtalálod a gondozott lények névsorát.
Hogyan cselekedhetek, és gondozhatom lényeimet? - Ezt a különböző erre szolgáló moduloknál teheted meg (a felsorolás ábécérend szerint van):
°Ápolás° - Harc, kalandozás és élelemhiány során bizony könnyen megeshet, hogy lényed életereje megcsappan, és elgyengül. Ilyen állapotban kevés eredménnyel tanul, vadászik, vagy végez bármilyen dolgot, s egyáltalán, egy lovasnak nem szabad cserben hagynia ápolásra szoruló társát.
°Csatlakozás/Kilépés° - Megvan rá a lehetőség, hogy lényed egy csapat tagjává váljék, vagy kilépjen onnan.
°Altatás° - Ha hosszabb ideig nem tudsz foglalkozni lényeddel, akkor bizonyos időre eltaltathatod(meg kell adni a dátumokat, hogy mettől meddig lesz ilyen állapotban).
°Élelmezés° - Azt hiszem a címéből kiderül, mire szolgál a menüpont, de: ahhoz, hogy etethesd lényedet, kell, hogy legyen a raktáron élelem.
°Felfedezés° - Amíg lényeiteknek nem választotok élőhelyet, addig gyakorlatilag a Templom egy szűk cellájában laknak, s akkor is csak arra az időre szabadulnak ki onnan, amíg foglalkoztok velük. Ezért érdemes őket kitelepíteni olyan helyekre, ahol szabadon élhetnek. Ehhez előbb azonban felfedezésre kell indulnotok a környéken, hogy találjatok egy megfelelő búvóhelyet, vackot vagy területet lényed számára, ami elég biztonságot nyújthat neki. A Felfedezés szabályairól bővebben olvashattok a menüpontban.
°Igénylés° - Azt hiszem érthető.:) De mielőtt írnál ide, először mindenképpen olvasd el a Kezdést!
°Játék° - Szükséges, hogy minden második héten legalább egyszer tudj szánni egy kis időt játékra, különben lényeid elunják, megmakacsolhatják magukat.
°Karakteralkotás° - A Lovas karakterét, akivel azonosulsz a játék során, saját magad alkothatod meg. Választhatsz neki avatart, és egy leírásban kialakíthatod személyiségét, élettörténetét is.
°Kalandozás° - Itt folyik a kaland és a kutatás az elveszett ereklyék után. Hogy megtudd, hogyan működik a dolog, olvasd el a legalsó üzenetet, ott vannak leírva a szabályok.
°Keresztelő° - Az utódok ugyebár nem tengődhetnek név nélkül, így a gazdára vár a feladat, hogy elkeresztelje őket valamilyen néven. Ez mindenkinek a saját fantáziájára van bízva, de fontos, hogy a név illjen egy fantasy játék környezetébe.
°Kihívás° - Itt tehetitek meg a kihívást, ha valakivel szeretnétek összemérni az erőtöket.
°Kincsőrző° - Itt találod a kincsőrzősárkányt, aki ha fizetsz érte, szívesen biztonságba helyezi személyes és lényeid tárgyait a kincstárban, ha a saját fegyvertárad már megtelt, vagy rendkívül értékes dologra akadtál, illetve beválthatsz különböző értékeket drakonra.
°Küzdőtér° - Itt egymás között harcolhattok.
°Látogatás° - Fontos, hogy tudasd lényeiddel, nem hagyod őket magukra és fontosak számodra. A Látogatásnál alkalom nyílik rá, hogy szabadon engedd a képzeleted: találkozhatsz, beszélhetsz velük, és ami csak eszedbe jut. Az eseményekből a Mesélő később következtetéseket von le, hogy alakul kapcsolatotok, hogy érezte magát lényed a találkozás során. A látogatás mindig nagy öröm lényed számára, így nagyban emelheti kedélyét.
°Megfejtések/válaszok beküldése°- A neveldében működik pár játék, amelyek segítségével szerezhettek magatoknak pénzt, ha szűkén vagytok, a megfejtéseket és válaszokat pedig itt küldhetitek be. Az e-mail címeteket és a neveteket sose felejtsétek el megadni, mert így nem lehet tudni, ki volt a beküldő. Emellett még szükséges megadni egy lényed nevét, amelyiknek vagyonába fog vándorolni a nyeremény. Persze mehet a saját kasszádba is.:)
°Pároztatás° - Ha jöhetnek az utódok.:) Először gondold meg jól, mert a csemetéket a saját és lényeid pénzéből kell gondoznod!
°Párválasztás° - Ha találtál lényednek megfelelő párt, akkor ide írj. Alkothatsz párt a saját lényeidből, de ha más lénye tetszett meg, akkor ehhez az ő beleegyezése is szükséges.
°Sárkányapó Barlangja° - Sárkányapótól tanácsot és segítséget kérhetsz némi pénz ellenében a a legtöbb dologgal kapcsolatban. (Személyes problémáiddal kérlek ne hozzá fordulj, inkább ott van neked a főoldalon az "Írj nekünk".:P)
°Tréning° - Lényedet itt taníthatod különböző technikákra és fogásokra, melyeket majd alkalmazhat harc során.
°Vadászat° - Lényedet kitelepíteni azért is érdemes, mert miután elsajátította a vadászat fortélyait, nyílik rá lehetőség, hogy élőhelyén vadásszon, s így nem kell többé pénzt áldozni az élelemre.
°Vásárlás/Eladás° - Ha a piacról megtetszik valami, akkor vásárolhatsz, de el is adhatod dolgaidat, ha nincs rájuk szükséged.
Mitől függ lényem kedélye, és hogyan növelhetem? - Lényed kedélye sok mindentől függ. Elsősorban azokra a dolgokra kell figyelned, mint a vele való kapcsolatod minél szorosabbra fűzése, a megfelelő életkörülmények kialakítása. Mindezt hogyan? A játék, sok közösen átélt kaland után kapcsolatotok egyre erősebbé válik, s ha olyan élőhelyet keresel számára, ahol jól érezheti magát, máris boldogabbá válik. Gyakorta látogasd, etesd, itasd s ápold. Mindennek meglesz az eredménye. Ha pedig lényed minél jobb kedélyben van, annál szívesebben és könnyedébben tanul, vagy hajtja végre utasításaidat.
A kedélyétől függően mennyi tanulásra, kalandozásra képes lényem? - Íme egy kis "statisztika".:)
0-15-30% (depresszió, letargia)
|
0 nap |
30-45% (unottság, rosszkedv) |
3-4 nap |
45-60% (általános) |
5-7 nap |
60-80% (jókedv) |
8-10 nap |
80-100% (felhőtlen vidámság) |
11-16 nap |
Figyelem: ha lényed depressziós, vagy legalábbis letargiás, sürgősen segítséghez kell fordulni, mert kedveskedéssel vagy ápolással ilyenkor nem tudod meggyógyítani lényed! Menj el Sárkányapóhoz tanácsért, vagy add be őt az Ispotályba.
Mi az a szerepjáték? - Hogy a nevelde élete izgalmasabbá és érdekesebbé váljon, úgy gondoltuk, hamarosan olyan játék fog indulni egy az oldalhoz tartozó, de különálló fórumon, amelyben saját lovaskaraktered, és lényeid életre kelhetnek, és bizonyos szabályokat betartva teljességgel irányíthatod cselekedeteiket, érzelmeiket. Ismerkedhetnek a többi lovassal és lénnyel, közös kalandokat élhettek át. Erről bővebben olvashatsz a fórum ismertetőjében.
Mi az a csapat? - Egy azonos fajtájú lények alkotta csoport. Erről bővebben az ˇÚj csapatˇ modulban olvashatsz. Ideiglenes megjegyzés: lehetséges, hogy a csapatokból hamarosan rendek jönnek létre (több csapat alkothat egy rendet).
Mi az a drakon? - Ez az alap fizetőeszköz, és általában mindennek az értékét drakonban mérik.
Hogy szerezhetek drakont? - Sokféleképpen. Kalandozásod alkalmával akadhatsz például drakonra, és olyan egyéb értéktárgyakra, amelyeket a kincstárban később beválthatsz, vagy a piacon eladhatsz pénzért, valamint a Pénzszerzés menü is kínál pár lehetőséget.:)
Hol látom, mit vehetek? - A Kincstár menüben a Piactérnél. Megtalálhatsz itt szinte mindent, amire szükséged lehet. Ötleteket szívesen fogadunk!:)
Ki az a Mesélő? - Ő az, aki dönt sorsod felől kalandozás közben, és figyeli a Lovasok igényeit. Lehet jelentkezni Mesélőnek az mmanna@citromail.hu e-mail címen. Fontos: egy Mesélőnek kötelező felelősséggel ellátni dolgait, betarta(t)ni a szabályokat, és semmiféle kiváltság nem jár neki a többi Lovassal szemben. Mesélőink: Kiara, Dragie
Hogyan kérhetek segítséget? - Írhatsz az mmanna@citromail.hu címre. Minden kérdésedre szívesen válaszolok.:)
Ha pároztatom lényemet, hány utód fog születni, és milyenek lesznek? - Ezt nem lehet előre tudni. Lehet, hogy ketten, vagy hárman lesznek, de lehet, hogy csak egy csöppség születik. Az se biztos, hogy fognak kinézni, mi lesz a nemük, milyen tulajdonságokkal rendelkeznek majd (természetesen a szülők tulajdonságai azért ebben szerepet játszanak).
Hogyan kell nevelni az utódokat? - Újszülött vagy tojás állapotában jönnek világra. A griff- és sárkányfiókák néhány nap elmúltával kikelnek, és onnantól kell gondozni őket, míg az elevenen születetteket kezdettől fogva. Az utódok adataival és tulajdonságaikkal együtt igényeik is meg lesznek jelenítve, és ennek megfelelően kell gondozni őket (saját költségre!). Minél többet törődtök velük, annál gyorsabban és egészségesebben fejlődnek. Ha kevés törődést kapnak, az árvaház előbb-utóbb gondozásába veszi őket, de felnőttkorukra így rendes gondozás híján rideggé és kezelhetetlenné válnak. A sok törődést kapott utódoknak felnőttkorukra általában jó tulajdonságaik alakulnak ki, és dönthetsz, hogy megtartod őket magadnak, vagy másnak adod őket.
Mit játszhatok lényemmel? - Bármit, ami csak eszedbe jut! A kreativitásodra bízzuk.;) Azt viszont, hogy lényed mennyire élvezi majd a játékot, a Mesélő határozza meg.
|