Kihvhattok bartsgos/ellensges kzdelemre egy msik csapatot/rendet, ha elg felkszltnek s egyttmkdnek rzitek magatokat. Azonban mieltt elkezddne a harc, meg kell ismernetek a szablyokat.:)
Bartsgos kzdelem
Bartsgos kzdelemre kizrlag csapatok/rendek kztt kerlhet sor, hiszen k llnak egy oldalon :)
Fontos, hogy mindig jelen legyen egy Mesl, valamint a vezr, s minimum egy tag mindegyik rendbl/csapatbl. Tmads eltt a Mesl prokat alakt a nagyjbl azonos eslyekkel rendelkez lnyekbl. A prok tagjai egyms ellen fognak kzdeni, a Mesl ltal megadott sorrend szerint. Mindig a kihv csapat tagjait illeti a kezds joga. Ezutn a msik fl kvetkezik, vagy a vdekezst vlasztja, vagy ha gy ltja jnak, visszatmad valamilyen technikval. Ha mindez vgbement, a Mesl kvetkezik. Figyelembe veszi lnyeitek, a lovasok tulajdonsgait, s annak megfelelen felmri eslyeiteket. Megtudjtok, hogyan sikerlt a tmads, tallt-e, sikerlt kivdeni? A harc gy megy tovbb, a szerepek folytonos cserldsvel.
Azt is a Mesl dnti el, mennyivel cskkent lnyetek letereje, harcikedve. Pl. ha egy makacs termszet srknynak nagyon lecsappan a harcikedve, knnyen feladhatja magtl az egszet, s a msik fl nyeri a harcot, akr ersebb, akr nem. Ha pedig a lny/lovasa legyengl, akkor is vge a kzdelemnek.
Ha valaki kiesik/gyz az egyik prbajban, legfeljebb mr csak figyelheti a kzdelmet, de kzbe nem szlhat, nem segthet a mg bent maradottaknak. A harcban az a csapat veszt, melybl tagot mr kitttek.
Ha valamelyik csapat vgl megnyerte a kzdelmet, akkor a legyztt fl erejhez mrten pontokat kap, esetleg djat.
Mivel a veresgbl is sokat lehet tanulni, termszetesen a vesztes is gazdagodik nmi tapasztalattal =)
Dntetlen esetn senki nem kap djat.
Ellensges kzdelem
Ellensges kzdelemre akkor kerl sor, mikor rend hv ki csapatot, vagy fordtva. A szablyok itt viszont nmileg eltrnek.
Az els krben mindenki maga dntheti el, ki ellen ll ki, de a msik flnek beleegyezst kell adnia, gy alakulnak ki a prok.
2. Az ersebb fl kezd az els krben.
4. Ha egy lny-lovas pros kittte az ellenfelt s mg harckpes, a Mesl engedlyvel alkalmanknt besegthet egy trsnak, de ezttal mg mindig nem mehetnek tbben egyms ellen.
3. A kzdelem nem brmelyik csapattag, hanem a vezr kitsvel r vget/ha az sszes csapattag kiesik, s csak a vezr marad bent.
4. A gyztesek eltulajdonthatnak egy trgyat/rtket a vesztesektl.
s mg pr fontos dolog, amit rdemes figyelembe venni
- a ktzkds, trgr beszd kerlend
- flistenek a harctren nincsenek (remlem rtitek, mire gondolunk ezalatt...)
- a felek gy tmadnak, vdekeznek, ahogy nekik tetszik, de a csata kimenetelt ne k hatrozzk meg!
- a fentiekrt kizrs jrhat!
Dragie |